Bolagsverket

Hoppa till navigering.

Anmäl ändringar i föreningen (lättläst)

Innehåll

När något har ändrats i din förening ska du anmäla det till Bolagsverket.

Ändra så här

  • Du som har en ekonomisk förening eller en bostadsrättsförening kan använda e-tjänsten i verksamt.se.

  • Du som har en annan förening ska använda blanketten Ändringsanmälan. Blanketten hittar du under rubriken Blanketter & mallar i menyn till vänster.

Det här måste du anmäla

Föreningen har ny adress

Anmäl föreningens nya adress både till Bolagsverket och till Svensk Adressändring eller Skatteverket.

Nytt namn på föreningen

Anmäl att föreningen ska ha ett nytt namn.

Styrelse

Anmäl om du ändrar företagets styrelseledamöter, styrelsesuppleanter eller ordförande.

Ändra i stadgarna

Anmäl om föreningen har ändrat sina stadgar. Stadgarna är de viktigaste reglerna för en förening.

Slå ihop föreningen med en annan förening

Anmäl om föreningen har slagits ihop med en annan förening. Det kallas fusion.

Föreningen ska läggas ner

Anmäl om föreningen ska läggas ner. Det kallas att föreningen avvecklas.

Vilka uppgifter har Bolagsverket?

Du kan kontrollera vilka uppgifter som Bolagsverket har om din förening:

  • Ring till oss. Vårt telefonnummer är 060-18 40 00.

  • Skicka e-post till oss. Vår adress för e-post är bolagsverket@bolagsverket.se.

  • Sök själv i verksamt.se.

  • Sök själv i e-tjänsten Näringslivsregistret.


 

Om webbplatsen
Bolagsverket, 851 81 Sundsvall • Telefon: 0771-670 670 • bolagsverket@bolagsverket.se