Bolagsverket

Hoppa till navigering.

Anmäl ändringar i företaget (lättläst)

Innehåll

När något har ändrats i ditt företag ska du anmäla det till Bolagsverket.

Ändra så här

  • gå in i e-tjänsterna i verksamt.se eller
  • fyll i blanketten Ändringsanmälan och skicka den till Bolagsverket. Blanketten hittar du under rubriken Blanketter & mallar i menyn till vänster.

Det här måste du anmäla

Företaget har ny adress

Anmäl företagets nya adress både till Bolagsverket och till Svensk Adressändring eller Skatteverket.

Nytt namn på företaget

Anmäl att företaget ska ha ett nytt namn.

Ändra i bolagsordningen

Du som har ett aktiebolag måste anmäla när företaget har ändrat sin bolagsordning. Bolagsordningen innehåller företagsnamn, verksamhet och andra regler för ett aktiebolag.

Ny styrelse eller revisor

Anmäl om du ändrar företagets styrelseledamöter, styrelsesuppleanter, ordförande, verkställande direktör eller revisor.

Företaget ska läggas ner

Anmäl om företaget ska läggas ner. Det kallas att företaget avvecklas.

Vilka uppgifter har Bolagsverket?

Du kan kontrollera vilka uppgifter som Bolagsverket har om ditt företag:

  • Ring till oss. Vårt telefonnummer är 060-18 40 00.

  • Skicka e-post till oss. Vår adress för e-post är bolagsverket@bolagsverket.se.

  • Sök själv i verksamt.se.

  • Sök själv i e-tjänsten Näringslivsregistret.


 

Om webbplatsen
Bolagsverket, 851 81 Sundsvall • Telefon: 0771-670 670 • bolagsverket@bolagsverket.se